|
AK Vertikala Forum alpinističnega kluba Vertikala
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 19 Jul 2011 15:09 Naslov sporočila: Dvojna doza |
|
|
Tako, živčki so se po včerajšnjem 2-kratnem "đabe" tipkanju pomirili, zato poglejmo, kaj smo dihali ta vikend.
V soboto sva šla z Anžetom v Grintavec Severnico. Še v soju baterije srečava na parkirišču Branko in Jaka, ki gresta Centralno v Babo. Branka si z ostrim jezikom zopet pribori nošnjo štrika, Jaka pa, kaj čmo, popusti…
Na dostopnem maršu bolj na slepo rineva proti vstopu, saj je vidljivost zaradi megle nikakva. Na srečo naju edini dopoldanski dvig megle dobi tik pred steno, tako da si v 2 minutah lahko ogledava linijo smeri. In nato šok: sveder na vstopu!!! Anže ima namreč danes izpitno turo za pripravnika in ravno zato sem izbral smer, ki ima po opisu sodeč samo en klin. Pa ne samo to, tik po svedrom ležita na tleh 2 ledna vijaka, povezana z vrvico za spust. Brez slabe vesti ju pospraviva. Lep (in drag) dokaz, da se splača naštudirat spust po vrvi s končnim potegom lednega vijaka za seboj. In potem začne deževati. Z anorakom in neomajno voljo, da bo enkrat nehalo, se skobacava v smer. Le ta nama ponudi logično plezarijo v presenetljivo dobri skali, ki ji tudi mokrota ne vzame čara. Pa še smer je 100% bolj nabita, kot je bilo obljubljeno (našla sva 2 klina) … Priporočamo!!!
Naslednji dan se pridruživa Dragotovi ideji, da je sedaj ravno pravi trenutek za Bavarsko v Steni. Ob 7. uri vstopimo, nakar se predvsem jaz v spodnjem delu izkažem z nekaj izleti v neznano in seveda tudi nazaj Več ko je klinov in večkrat ko plezam kakšno smer, bolj bluzim! Bavarska nam vsem 3 postavi vprašanje, kaj je IV stopnja (?). Vsekakor težje kot pa marsikatera novodobna V. Pa tudi to predihamo in ob rahlem pršenju iz oblaka izstopimo po Zimmer-Jahnu. Še brez uporabe baterije smo nazaj pri avtu.
Ponedeljek v službi se kar prileže, danes je torek pa že gledam 5-dnevno vremensko. Kriza, kriza, upam, da bo možno enga ta kratkega (vzpon, ne pa …) stisnt ta vikend, LP, Matjaž
OPOMBA: če dam povezavo na smer (ttp://users.volja.net/relja/grintavec.html) mi ne potegne prispevka na forum - daj še "h" pred "ttp", pa dobiš skico Severnice _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 04 Avg 2011 07:43 Naslov sporočila: Zadnja avgustovska nedelja … |
|
|
… se tik pred sončnim vzhodom na Vršiču napoveduje z rahlim dežjem, spremljavo pa ji dela 360 stopinj oblačnosti. Plan se v takih razmerah hitro spremeni, dolge smeri v S stenah pustimo za drugič, gremo kaj lažjega in krajšega, kot npr. Kraj sten, ki gleda bolj na JZ. Z Branko in Majo izberemo Spominsko Marka Skorenška, 3 krajši R IV naj tudi v mokrem ne bi smeli predstavljati problema. Pa je bil problem! Namreč, opis in ocene so bolj tako-tako. V prvem "težjem" raztežaju je na 3 od 4 klinov pripravljena zanka za spust. Seveda se tu pogreša tudi IV, sem ter tja pa je kakšen seženj smeri POŠTENO krušljiv. Drugi R je malce bolj človeku prijazen, predvsem pa je skala opazno boljša. Ne glede na oceno v vodničku, bomo pisali kar V. Smeri ravno ne priporočamo, smo pa veseli, da smo jo našli. Mogoče bi še kdo rad delil veselje z nami …?
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 30 Avg 2011 18:51 Naslov sporočila: Dolg ponedeljek, |
|
|
pa ne v službi, temveč v hribih. Ob 4. uri zjutraj štartava z Anžetom iz Šentvida, pravac Viševa skupina. Sredi Trbiža doživiva tako, kot se za tako delegacijo spodobi, kontrolo dokumentov (tudi sovoznik) s strani makaronarjev.
Po slabih 2 urah marša prisopihava pod steno Divje Koze. Cilj: Krobath – Metzger, V/IV+, 550 m. Po Miheliču ena najlepši smeri v tem delu Alp. In res, smer se začne z lepo skalo, tako da se nama že kar malo smeji. Višje gori pa spoznava, da smer le ni tako plezana, kot bi si zaslužila. Če bi bila vključena v Miheličevih 100, bi bil marsikateri grif že pod steno, gor bi pa ostali samo "greatest hits". In rezultat: kamen pade na vrv in jo precvika 4,2 m od konca. Še dobro, da je nasrkala polovica dvojne vrvi, ki datira v april 2000. Lanskoletna polovica vrvi bo zgleda dobila novo sestrico, samo da še evropska sredstva dobimo za ta namen (poleg tega mi je tudi vponka padla dol, prejšnji teden mi je v Malem Jalovcu ostal metulj, letos sem pustil že 3 kline v steni … ali alpinizem postaja šport bogatašev?). OK, plezava dalje malce krajše zuge, kar pa se ne pozna na užitku. Zadnji raztežaj pa ŠOK. Izstopna poč IV+. Čisto nič užitna in priporočljiva stvar. Na koncu se prikopljem do spoznanja, da so prvopristopniki verjetno zlezli ca. 5 m vanjo in potem s tehniko črvičenja priguzili na vrh. No, jaz sem sledil raje 2 klinoma, ki sta v strehi ob začetku poči namigovala na obvoz po stebru na levi. Prvi profilec je bil zabit navpično v strop, drugi pa samo polovično v vodoravno poko in se je majal, ko sem ga obremenil na A0 (ali bi klina zdržala, če bi bil res velik nakladač ?). Vsekakor močno več kot IV+. Anže pravi, da je prebral na internetu, da je obvoz vsaj VI (za prosto ponovitev nekako nisva našla motivacije). Ampak tega je samo par metrov. Potem je sledilo še nekaj m dobre IV in dalje sportski lagano do vrha poči. Smer je v celoti gledano zelo lepa in čeprav sva imela samo Miheličev besedni opis (brez skice smeri ali fotke stene), je orientacija lahka, če se dosledno držiš opisa. Izpostavljenost je zaradi mnogih (za Dolomite tako značilnih) prečk na visokem nivoju. V stopnje je samo par metrov, IV pa se potipa v štirih raztežajih (izstop pa naj vsak zase oceni). Opremljenost je sicer bolj skopa, vendar metulji in gurtne kar sami lezejo v luknje. PRIPOROČAVA
Za sestop se odločiva, da greva po Božjih policah levo (proti V) ven. Res so božje! Brez problemov v kratkočasnem koraku in finalnem poplezavanju mimo možicev prideva do markirane poti Goitan. V Trbiški škrbini, kjer se Goitan prelevi v ferrato, so polmetrske črke NO. Jeklenice so v zgornjem delu sesute do amena. Pa vsak tretji korak sproži plaz kamenja. Čelada in ne prevelika medsebojna oddaljenost se tu priporočata! Nižje se melišče predstavi v svoji najlepši formi. Še mačke bi tukaj z užitkom srale, tako droben in mehak je pesek. 2 uri sva rabila z vrha stene do bajte Pellarini (stalna tekoča voda na zajetju 30 m od bajte), potem pa še 3/4 do avta. Ob 9. zvečer sva doma, bogatejša za en dolg in lep ponedeljek.
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 11 Sep 2011 18:16 Naslov sporočila: Trend plezanja stebrov se nadaljuje, |
|
|
tokrat smo bili na vrsti reveži – Steber revežev v Veliki Mojstrovki.Anže in Jaka v eno, izmenično navezo, Branka in Maja pa sta obsojeni na plezarijo za mano. Za vstopni kamin sem rabil več časa kot ostali štirje skupaj – kaj čmo, stara mašina se počasi segreje. Sledijo 3 R lažjega poplezavanja po nekoliko našodranih poličkah, potem pa zares. Po 2 R lepih plošč se je potrebno odločiti, ali gremo desno po "Miheliču", ali levo varianto. Tokrat izberem Miheličev vpis in presenečeno ugotovim, da je zelo točen in korekten – do zadnjega skoka pod polico (IV- ??), ki pelje L pod izstopno zajedo. Jaka si izbere direktno izstopno varianto, jaz pa tisto malce bolj desno. Oba izstopa imata po 1 klin, no desni ima sedaj 2, ker se nisem dovolj razločno drl, kaj je treba dati ven! Potem se zopet izkažem z iskanjem smeri, saj grem cel R levo in navzgor v kamin. Na kiks nas opozori naveza, ki nas ravno tu dohiti. Pa gremo malce nazaj in kot se šika splezamo zajedo, ki ima nekaj metrov tudi več kot obljubljenih V-. Dalje ni več zagonetk, potek je tako jasen, da se celo jaz ne more zaplezati!
Steber revežev je ena izmed smeri v naših hribih, ki ima največ komentarjev glede poteka. V Alpinističnih razgledih #42 (tudi alpinisti smo imel včasih svojo revijo) je davnega '93 Prle opisal pravilen potek smeri – po njegovem, seveda. Pred 5 leti sem plezal omenjeni Prletov opis in moram reči, da je njegov vstop (desno od vstopnih kaminov po platah in poličkah) precej lažji, pa tudi nemalo krušljiv. Višje pa Prle zavija močno levo, celo toliko, da se izogne najtežjemu mestu leve variante (V+), ki te privede pod kamin. Prle gre junaško do samega začetka kamina, tu pa prečka D (še preden smo obrnili smo videli zgoraj 1 klin) do stojišča na vrhu zajede. Nadaljevanje ne eskavira več od originala. Skratka, Prletov opis te povede čez celo steno, ne da bi plezal več kot IV.
Splošni vtis udeležencev je, da je smer zelo lepa, skala na visokem nivoju, Mihelič pa ima tokrat prav, samo 2x je treba malce težje poplezat. Klinov pa ni pretirano, zato le vzemite kaj s sabo, pa metulji tudi zelo lepo sedajo.
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 02 Okt 2011 14:46 Naslov sporočila: Lepo slovo ?? |
|
|
Od poletja ??
Upajmo, da še ne! Z Jakatom si izbereva in použijeva pred nedeljskim kosilom še majhno jagodo za dušo. Za kaj takega pa je treba vstati zgodaj. Zato večino dostopa narediva z baterijo in si tako zaradi teme prišparava obupane poglede navzgor, ko se dostop nikakor noče skrajšati. Ob 7:30 sva na Sukalniku (Planjava) in vstopiva v Sivo upanje (VI-/V, 220 m). Smer je taka, kot se spodobi za Reljine smeri, označene s 3 x in 3 +. To pomeni svedri in super skala. In res je tako. Ta smer ja prava trening tura za Paklo. PREVERJENO Če pa imate bolj alpinistično žilico in bi radi šli ponavljati Frančkovo Sivo grivo v Štruco, je tu 3R skoraj identičen z Grivo - samo da tam ni nobenega svedra ...
Po 1,5 ure poplesavanja imava 5R za sabo in to je to! Edino "razočaranje" je najtežji R, ki nekako ne dosega obljubljene težave. Mogoče zaradi idilično razporejenih svedrov.
Še malo gor, pa veliko dol in par minut po 12 sva že v LJ. Prava zakonska moža - ko bi vsaj ženi cenili najin trud
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 16 Okt 2011 20:21 Naslov sporočila: Še ena lepa nedelja, ... |
|
|
... le kdaj bo nastopilo ustrezno vreme za regeneracijo?
Z Jakatom zopet po sledeh Relje v Planjvi. Čeprav Jašika (V/IV, 260 m) v J steni ni opremljena (t.j. nasvedrana), pa na šodru v dostopni grapi opaziva sledi predhodnikov. In če sva 2 tedna nazaj prišla nesramno poceni čez Sivo upanje, morava tu v 2.R vse noter prinesti. In to z obrestmi. Takimi, oderuško bančniškimi. Par metrov do 1. profilca v zajedi je kar zabeljenih, srednji in malce večji metulji so na moč uporabni. Sicer pa skala v celotni smeri na višjem nivoju. Se jo splača iti plezat - ampak ne tako, da bi vzel zato dopust
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 29 Okt 2011 19:56 Naslov sporočila: Botaničarski dan ... |
|
|
... v Mrzli gori. Pa ne v negativne smislu iskanja oprimkov med travami.
AVRIKELJ v desnem delu J stene. Kratka, a zelo zelo lepa smer. Tudi dosti opremljena, sem pa tja pa še kakšen metulj sede v poko. Par šopov trave pa samo polepša vzpon Sestop je opremljen s 5 (Jure jih je naštel 6) kompleti 2 svedrov za spust po enojni vrvi !!! No, midva sva uporabila samo 3. in 4. spust, ostalo je šlo hitreje peš dol v območju grape z bogatimi oprimki. PRIPOROČAVA še pa še.
ORHIDEJA v levem delu J stene v tako imenovanih Frenkovih ploščah. Navkljub nekoliko nižji oceni od predhodne smeri je tale rožica zahtevala večjo porabo energije. V 1.R je Jure potegnil malce preveč naravnost in plezal ? (no, vsekakor več od III+). V 2.R mu jaz nisem ostal dolžan in sem plezal ? (no, vsekakor več od III+). Zadnji R, ki je po opisu najtežji (IV), se je tako izkazal za najlažjega. Je pa karakter te smeri 100% pakleniški. Sredi 2.R sem se moral enkrat sezuti in podrgniti prste, tako so me boleli zaradi tiščanja noge v radiatorje. V Pakli bi bili na vsakih 5 m svedri, tule pa ... razgled na S ostenja rahlo zasneženih Rink. Tudi to se seveda PRIPOROČA (v 1.R pojdite v levo večjo poko, v 2.R pa proti vrhu s tendenco v desno - navzgor pa samo tisti, ki iščete psiho.
To je to, z Juretom pričakujeva dobre reportaže in fotke iz Pakle, ne naju razočarat (kao: gasilske fotke v apartmaju, prazne flaše Karlovačkog, 20 firbcev zija v enega ki 4 m na tlemi proba na toprope zlest VI+ ...)
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 14 Nov 2011 21:12 Naslov sporočila: Ura, |
|
|
najprej Kratka, potem pa še Steber, oboje v Gradiški turi. Kratka se mi je vsidrala v spomin po zelo dišečem 1.R. Kako bi šele dišalo po zeliščih, če bi bile temperature na nivoju "dons se mi pa ni zanohtal". 2.R sta pokvarili načeta psiha in mraz iz 1.R. Ampak 3.R pa res ponuja FANTASTIČNO prečko. In to je to, konec prve 70-m smeri. Zgoraj greva po Stebru ven. Jure pleza MIX z oceno V. Malo skale, veliko trhlih vej, grmovje, trave, zemlje ... domišljija tu nima meja. In potem je že konec, samo še 3R II hvalobogu čvrste skale in travnatih blazinc brez kač. Se splača tole plezat v mrazu in burji. Kompleksna ocena bi bila poleti za nevarnost še večja: grmovje bi imelo bolj ostro trnje, kače pa bi polnile akumulatorje na grifih. To se doživi na 180 m, s spodnjimi 70 m pa je stvar že fina za pogledat: V/IV+, II, 250 m. Ampak za kaj takega moraš biti res potreben plezarije, sicer obrneš že v 1.R.
Do naslednjič, ko zapade sneg ali pa se mi zopet obudi nerazumljiva želja po partizanskem alpinizmu, se imejte lepo,
Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|