|
AK Vertikala Forum alpinističnega kluba Vertikala
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 16 Feb 2014 19:46 Naslov sporočila: Bičanje mrtvega konja 2014 |
|
|
Snežne razmere te dni niso gostoljubne, zato zavijeva z Marjanom v Osp. Za smer cincava - katero? Ali greva kakšno staro tehniko, kakršnih se ne najde več v vodničkih za Osp (ta lepši R so naborani, iz ta manj zanimivih pa so verjetno že izpadle lesene kajle), ali greva samo afne guncat po klinih? V finalu so Žalostna Sova, Ujetniki Bizanca in Etiopski sindrom, pa še Stara. Slednja postane izbrana, saj se nama ne da nabijati po steni, pa še plezati bi bilo treba po spominu iz prejšnjega tisočletja (kje si skice/opisi teh raritet?)
Stara je lahko izziv za iznajdljive: kako preplezati tehnične detajle, ne da bi se dotaknil skale Priporočam, da se za trening odpravite na kakšen most čez Savo (po možnosti železniški ali pa na kakšnega starega, iz katerega betona že gleda armature …), pa potem uporabite "naravne razčlembe".
No, smer je še vedno mikavna navkljub temu, da bo šla kmalu v penzijo (ca. 36 let delovne dobe). Začuda me v njej tokratni ni prijel niti en krč, kar vodi v žalosten zaključek, da sem brez mišic!!!
Na koncu pa je Marjan, kot se spodobi, potegnil direkten izstop in se tako izognil lepemu štantu na koncu leve variante. Naj mu bo tokrat oproščeno, saj naju temperature niso preganjale iz stene.
Firbci si lahko v galeriji ogledate še fotosafari.
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 09 Mar 2014 14:41 Naslov sporočila: |
|
|
Marca 1. letos v hribih na snegu! Tud v redu, sam da se gre. Zgodnja ura se izkaže za pravilno izbiro, ko gledam OGROMNE PLAZNICE na Pri Studencu (pod iztekom Bosove grape). Včeraj popoldne pa naj bi letelo tudi po Wisiakovi, mi zaupa neznanec, ki je v šotoru preživel noč Na Pastircih. Odpravim se v Wisiakovo, super pleza oz. bolj sprehod, saj tako zalite grape še ne pomnim. Pred 8. uro sem na vrhu in sestopim v območju planinske poti proti sedlu. Težavnost sestopa je primerljiva s samo smerjo, vmes pa še manjše pobočje klože poskrbi za bolj strm obvoz.
V prihajajočem tednu je napovedano lepo sončno vreme, kar sigurno ni recept za ture, obrnjene na J. Iz zagate nas bo rešila luna. Kdor v prihodnjih 10 dneh ne napravi ene nočne ture ob (skoraj) polni luni, bo dobil podpis staršem !
Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 14 Mar 2014 23:23 Naslov sporočila: |
|
|
Letošnja druga polovica zime je tako bogata s snegom, da se splača izbrati cilj, na katerega v skopih snežnih razmerah običajno človek ne pokaže zanimanja. Evo, mi (Marjan, Jaka in jaz) si izberemo Jugovo grapo v Steni.
Cesta v Vrata je prevozna samo do Peričnika, zato štartamo v sredo popoldne. Zimska soba v Vratih nas sprejme s toplo pečjo, kurjača pa že skoraj v deželi mižule. Prišleki ne ropotamo preveč, ravno toliko, da eden od ležečih začne bentiti.
Zjutraj krenemo 15 do štirih in čez slabo uro gazimo proti vstopu v smer. Razmere niso ohrabrujoče, zato modrujemo, da gremo vsaj pogledat prve metre. In potem, fantazija! Prvih 300 m šibamo, nakar izberemo desno varianto (t.j. original), saj je nadaljevanje naravnost vprašljivo – tako strmina kot kvaliteta snega. Strma prečka nas privede pod kratek in strm skok. Snežne razmere so tu na visokem nivoju. Druga tretjina smeri je nekoliko položnejša od pravkar preplezanega bonbončka, toda marsikje moramo za napredovanje uporabiti ratišče cepina. Višje ko smo, slabše so razmere. Končno se navežemo na vrv in v drugem raztežaju na nas posije sonce. Začne se kalvarija. V globljem snegu se delajo cokle, v strmini pa sneg ne prijemlje več in je nemalokrat potrebno počistiti do skale, kamor se nato zatakne cepin. Marjan vodi 3 R do zadnjega stebra pod grebenom, pri čemer večino vmesnega varovanja naredi na jebicah (svaka čast, Marjan je prava JEBAČINA). Verjetno smo malce zgrešili idealno linijo ker moramo nato navzdol nekaj 10 višinskih metrov in okoli razka po naslednji grapi do grebena, kjer se nam pod nogami prikaže zajla planinske poti. Dilema glede sestopa odpade. Po Bambergovi proti Luknji, koliko je mogoče z abzajli na jeklenicah. Eno je načrt, drugo pa izvedba. Plamenice so obrnjene na Z in sonce začenja mehčati snežna pobočja. Polovico poti tavamo proti Luknji, včasih se vračamo nazaj in iščemo pravo smer. Drugo polovico sestopa se pričnemo varovati, saj lavinske razmere ne vlivajo optimizma. S Pihavca in Kanjavca letijo močni plazovi. Do Luknje naletimo samo na eno markacijo na skali. Dvakrat abzajlamo na svojih klinih, ker ne zaupamo snežnim strminam. Zadnji abzajl uredimo na koncu jeklenice, ki je na vstopu Bambergove poti. Kot zakleto se vrv preveč zažre v sneg in mora Marjan prusikariti v mraku nazaj, da jo osvobodi.
Čeprav nam je sestop do bajte vzel 2 uri več kot dostop do Stene in vzpon po smeri, smo zadovoljni z izbiro smeri. Sledi samo še sestop po cesti do Peričnika. Ta cesta pa je naravna znamenitost – ne glede v katero smer greš, vedno greš navkreber!
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 04 Maj 2014 13:51 Naslov sporočila: |
|
|
Prvomajski prazniki, smeri v kopni skali pa bolj na recept, kot pa za množično konzumacijo! Zima se pač na veliko veselje lenuhov, ki raje smučajo kot sestopajo v dolino, vleče u 3 krasne. Pa opazim
users.volja.net/relja/prvenstvene/trata.htm
in zakaj ne?, saj je nizko (ponoči je še malo zafrajhalo Pode zgoraj) in obrnjeno na J - kao, ne bo mraz
Po slabe pol ure dostopa stojiva z Jakatom pri prvem svedru. List v rokah pravi: Bamnina, V+, 130 m. Mamu ti, Bambina, kok je mraz
Vstopiva namreč še pred 7 uro zjutraj in okoli naju rahlo škropotajo po platah snežni kristalčki, ki jih močan severnik prinaša od zgoraj. Smer pa kar zabeljena, čeprav nasvedrana (pozor, svedri so tako narazen, da bolj služijo za orientacijo, kot pa za ležerno varovanje), pa težavnost nikakor ni zanemarljiva. Ne vem, ali je kriv mraz, ali pa je večkrat bolj VI kot V. Po 4R se konča, res lepe platke, takšnih še nisem plezal na področju Alpe-Adria. Pravzaprav Jaka ugotovi, da sploh ni pomembno, če se ti zanohta, ker itak ni oprimkov. Vse je na nogah oz. kot se je v Jugi reklo za fuzbalerje: "... ima odličan rad nogu."
Stenco priporočava predvsem za popoldanski trening namesto zdrsanih vrtcev. Pol ure dostopa iz Konca v KB, in imaš šest smeri od 110 m do 170 m dolžine. Še najbolje poleti takoj po službi, da dan ne propade! Navali narod, to se splača obiskat.
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 10 Maj 2014 20:26 Naslov sporočila: |
|
|
Danes smo imeli Vertikalci športni dan pod Gamsjovim skretom. Za zajtrk sta Maja in Jaka navzgor prevriskala Češnovar-Srakar, navzdol pa ga malce preklela. Namreč po ta-novem ima smer naborane abzajle, zato bo sestopanje s tega dela stene preko Viransa počasi romalo v anale zgodovine. Na vrhu smeri je klasičen abzajl, ca. 10 m nižji pa še en naboran. POZOR Naša naveza je testirala prvi (klasični) abzajl in vrv se ZATIKA V izogib prusikarjenu in ostalim gimnastičnim prvinam Jaka priporoča, da se prvi abzajl naredi do prej omenjenih svedrov, nadaljevanje pa ni več problematično. Toliko da se ve.
Z Andražem pa sva šla Viransa. Pri sestopu je Andraž (jaz mislim da namenoma!) spustil eno plezalko v krajno poč. Za rešitev problema je bila potrebna operacija s smučarsko palico. Potem sva z Andražem na poti v dolino zavila še pod steno Trate (glej predhodni potopis) in splezala Bandano, VI/V, 110 m. Čeprav so bile tokrat temperature normalne in svedrovcev več kot v Bambini, pa je še vedno potreben preskok v glavi, da plezalka pač drži . Prvi R je v zgornjem delu še posebej "razmišljujoč". 2.R pa je navkljub večji oceni bolj human in predvsem skala ima kakšno luknjico več. Pa še kakšen metulj se lahko da v redke poke, sedaj ko še nismo uplezani, a ne!
Andraž je že stisnil svoj fotič v Galerijo.
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 25 Maj 2014 18:00 Naslov sporočila: |
|
|
Končno tudi letošnji tečajniki počasi spoznavajo, da če hočejo plezat, morajo kakšnega pocukat za rokav. In tako grem z Andražem in Rokom proti KB, cilj je Sp. steber Brane. MINUSI :
- Andražu dela probleme budilka, verjetno bo šele v podiplomskem študiju spoznal misterij gumbov na aparatu
- v avtu soočim dvojico s staro prakso, da imata kot druga v navezi dovolj eno kladivo. Pa me Rok poduči, da ga on itak nima. Imajo pa doma eno zidarsko kladivo, vendar mu ga oče še ni zaupal.
- pri vstopu v smer je Rok gologlav. Kva zdej, dej piskr ne glavo, takoj. In sem zopet podučen, da ga nima, ker je njegova čelada razbita. Ja p...m..., a si ti matematični genij, pa si zračunal, da ker ti je zadnjič padel kamen na glavo, si sedaj 42 let in 5 dni varen pred podobnimi nezgodami
In mu dam svojo čelado, jaz pa kapo na glavo, podloženo z rokavico, da mi morebiten projektil ne bi stisnil zraka iz prostora iza čela. Zato me ne kregat, prosim, če bo Andraž dal kaj na galerijo.
Smer pa OK, par lusk je treba pazljivo obvoziti, sicer pa vse NAJ... v 300 m, IV/III.
Na koncu smo se z dvojnim štrikom spustili z rame vrh stebra v grapo, kjer je na zgornjem koncu kraljeval sneg. Potem pa peš pod Šijo in v dolino. Cepin, nam je tokrat služil samo za obtežitev nahrbtnika.
Aja, da ne pozabim, prvi korak v karieri alpinista ni kupovanje metuljev (no, to tut ni od muh), ampak par krat na teden tek v klanec. In potem je procent časa v steni kmalu večji od tistega na dostopu in sestopu. Kako
bi nekaterim to vbili v glavo
lp, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 08 Jun 2014 12:10 Naslov sporočila: |
|
|
Z Jakatom sva bila v nedeljo zgodaj zjutraj zmenjena za en štamprle. Planjava nad Repovim kotom, Mali cekin, 160 m, neopremljenih. Najtežja je prva polovica vstopnega raztežaja. IV-, toliko da se ve, kako sva uplezana Kasnejša petica te zadrži samo zaradi vljudnosti.
Bogatejša sva za eno izkušnjo, skrivnosti sva prišla do dna! Relja svoje smeri ocenjuje s kotomerom. Izmerjeni kot deli z magičnim številom: 15. Torej, če ima vstop 60 st., je to IV, pri tem pa število oprimkov ter izboklinice za stope sploh niso merodajne!
Smer sva obogatila za en klin.
Doma sva bila ob 10:30. Verjetno zato, ker nimava kondicije za celodnevno turo
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 07 Jul 2014 17:29 Naslov sporočila: |
|
|
Končno en BIK VOL klajmbing - Viktorija v V. Draškem vrhu. Ker sem smer plezal že v prejšnjem tisočletju, nama z Jakatom orientacijska zanka, ki je predvsem zaradi Miheličevih "100 naj" znana med "ponavljalci" smeri, ni delala problema. No, da sem odkrit, sem jo tudi jaz pred leti spregledal, toda na srečo je tedaj naveza za nama razrešila misterij. TOREJ: ne do konca kaminov (Miheličeva skica ima 3 kamine), temveč po prvem kaminu, ki se konča s preduhom, še 10 m navzgor do začetka naslednjega (2.) kamina, tam pa korajžno nekaj m levo v prečko do 3 klinov, ki nakazujejo smer navzgor. Ampak tu ne navzgor temveč še siten prestop levo ter dalje v lahki tendenci levo navzgor do štanta. Evo, upam, da bo za koga to uporabno - sicer pa si oglej fotke v galeriji.
Smer pa OK, skala večinoma na višjem nivoju. Če se vam ne da plezat, lahko nekatere grife primete v roko na melišču pod steno in si vpišete smer Viktorija, I, 20 m. Toliko sva namreč (ne)hote pometala dol.
Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 12 Jul 2014 18:59 Naslov sporočila: |
|
|
Maja je danes opravljala izpitno turo za starejšega pripravnika, pardon starejšo pripravnico. Na predvečer se nama je pridružil še dvorni fotograf Andraž (glej galerijo), da se za zanamce ohranijo dokazi. Prvotno smo bili namenjeni v Kovinarsko (VM), ker pa je izpitni inštruktor scagal, pri čemer je zvalil krivdo na nestanovitno vreme, smo se zapodili v Zajedo (NŠG). Maja je razturala smer kot prva, odpravljala najine težke napake (ki so bile nenačrtovane, predvsem pa v nasprotju z željeno dolžino življenja) in dvignila nivo izpitne ture v višine, ki jo bodo bodoči mlajši --> starejši pripravniki težko presegli. V zadnjem R se nas je usmililo rahlo pršenje, zato je bila slaba vest zaradi spremembe smeri stvar zgodovine.
Pri sestopu se je vreme rahlo stabiliziralo. Andraž je moral zaradi službenih opravil v dolino, midva z Majo pa sva zavila še Kamenkov kamin. V drugi polovici smeri je začelo že malce resneje padati (Maja je zgornjo VI- sprašila v mokrem kot prva !!!) z rahlimi vložki nebeškega heavy metal.
Evo, suma-sumarum smo zlezli daljše in težje, kot pa bi bila Kovinarska. No, pa drugič, nam ne uide!
Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 20 Jul 2014 13:37 Naslov sporočila: |
|
|
šljok šljok šljok šljok
šljok šljok šljok šljok
pogledam kaj je, pa Maja trese žaubo za sončenje. Takšne so namreč priprave dandanašnjih pripravnic na zahtevno smer. Sva pod Štajersko Rinko, plan pa je Modec-Režek. Smer imam v spominu kot zeloooo lepo, prav tako naj bi tudi kvaliteta skale bila nekje na nivoju. Ampak, eno so spmini, drugo pa ... prvi R. Bog se me usmil, v dolini bo kmalu konec oddaje Naši poslušalci čestitajo in pozdravljajo, jaz pa še vedno razmišljam, a me bo držal, al pa "jabolko ne bo padlo daleč od stene". Naslednji R so OK, samo skico (se ve katero, saj vsi plezamo po TISTI knjigi) ni preveč resno za jemat. Tako se npr. 3R plezal kar po poki in ne L obvoz po ploščah. Po prečki in na koncu kamina se Maja odloči, da je bila doza dobre skale zadostna, zato vleče vrv kar naravmost navzgor v še en Bog se usmil.
Opaziva napako in do grede ni več problema. Zgornja tretina stene se sicer začne obetavno, to je pa tudi vse. Vsake kvatre je krušljivo da joj. Da je zabava še večja, zgoraj nevede zavijeva preveč desno na raz. Tja naju je pripeljala zelooo dobra skala, na razu po večkrat naletiva na območja sončnega zahoda. Sonce je sicer še rumeno, toda skala je ... no saj si lahko mislite kakšne barve. Na vrh izstopiva skozi okno, ki je spodaj mehko kot šipkov puding, zgoraj pa seveda rdeča zagozdena skala. Nahrbtnik mora med noge, kaj lahko bi s tem balvanom naredil krater spodaj na melišču.
Smer je zahtevna. Če lahko rečemo, da se sosedno Direktno skorajda frikne (no, svedrov ni, so pa klini, dobra skala...), se Modec-Režek stisne po aplinistično!
Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 18 Avg 2014 19:50 Naslov sporočila: |
|
|
To nedeljo smo trije bogatuni (Meno, Samo + jaz) krenili v Steber revežev. Smeri smo se lotili tako, kot se za navezo treh spodobi: spodnja dva klepetata, zgornji pa v objemu samote išče pravo linijo smeri. Večino smeri smo plezali bolj po Prletovem opisu ( http://stari.slo-alp.com/arazgledi/index.php?c=show&f=42_24.gif&d=42 - str.23), kot pa po Miheličevih 100-naj. V galeriji je na pokušino fotka z linijo, pa se ponavljalci sami odločite, kaj bi ... Pa še to, lažji vstop je namesto po kaminu, od desne strani raza po poki malo gor, nato desno, pa še malo gor in evo, si nekje na vrhu kamina.
Meno je plezal naprej spodnjo polovico, Samo zgornjo, jaz sem bil pa celo smer aktiven na področju verbalnih deliktov.
lp, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 30 Avg 2014 20:26 Naslov sporočila: |
|
|
S prijateljem iz Ajdovščine se nisva videla že 100 let, zato je bil današnji dan posvečen klepetu. Ker nisva babi (alpinistke, pripravnice in tečajnice ste tu seveda izvzete), sva šla namesto v BTC plezat Novo centralno v Veliko babo. Ja, prav ste prebrali, šel sem na svedrovce! Pa tudi tu sem zabluzil , namreč enkrat sem se zaplezal in se nato zaradi komotnosti uporabil že pripravljen abzajl (nisem prvi ). Uporabljala sva 70-m štrik, kar se je izkazalo kot 1A odločitev 60-m oz. krajši štrik narekuje sem pa tja kakšen štant na samo 1 svedru
Evo, to je to, upam da bova naslednjič malo manj klepetala in malo več iskala špranje za kline !!!
LP, matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 27 Sep 2014 18:14 Naslov sporočila: |
|
|
Z namenom malo pošlatati skalo se odpravim na Kamniško sedlo. Nad Kamrico kraljuje precej neugodna burja. Čeprav sem tik pod Z steno Planjave imam občutek, kot da piha iz stene in ne okoli stene. Pol ure se ogrevam in prepričujem, da bo že nekako, nato vstopim v smer. 1/2 R višje se začnem prestopati par m desno, pa nazaj.... Ali je veter premočan, ali pa prsti preotrpli za soliranje Poševne zajede. Če bi na šahovskem turnirju tolikokrat ponovil potezo z enim kmetom, bi verjetno dobil doživljensko prepoved nastopanja. Preveč sem cinc-marinc, zato sestopim. Sestop mi segreje prste in končno imam vse ovce na broju. Zopet vstopim in hitro opravim s kratko smerjo. Iz kotla nad platami sestopim po Kovač-Michler-Roller do Kunaverjeve police. Pečina mi pove, da se ta varianta več ne uporablja za sestopanje: neočiščen lažji teren brez sledi predhodnikov, možicev ni več, nad K. polico je narava izprala "sestopne alpinistične markacije" na platah, t.j. oprimke in stope umazane od znoja in podplatov.
Za nagrado si privoščim 50 minut hitenja od vstopa v smer do doma v KB.
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 05 Okt 2014 19:33 Naslov sporočila: |
|
|
Navkljub razmeroma mrzli napovedi se z Majo odpraviva v Kogel, Zupanovo. Tokrat sva zmagala. Temperature že od začetka idealne, sem pa kje tudi kakšna kaplja švica. O sami smeri pa ni za izgubljat besed, je bilo že vse stokrat povedano.
No, tudi tu imava svoje zrno popra, ampak to poveva samo tistim, ki so plačali članarino AKV.
Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 19 Okt 2014 18:54 Naslov sporočila: |
|
|
Ponovno matineja, ponovno z Jakatom. Še pred sončnim vzhodom štartava iz Konca in varno pred UV žarki vstopiva v Pokovca (V+, 150 m). Na začetku plate, ki vsaj mene zopet postavijo na realnost glede zaupanja v trenje, medtem ko so v 4R v platah celo oprimiki za roke. LUKSUS
Z 2 abzajloma in malo poplezavanja sva pri vstopu. 2. smer, tokrat v kratkih rokavih, je Pubec (VI, 130 m). Vstopna VI je tam tam vstopni V+ v prejšnji smeri. V 6-ki so namreč oprimki, svašta . Višje je dosti lažje. Na koncu Pubca postavim izven žleba (plazovi ?!) ob 2 svedrih možica, da bi se lažje našel abzalj (2x60m) preko Pubca. To je namreč precej blizu sestopa s Kogla in če doza plezarije ne zadovolji ego naveze, se tu lahko hitro sestopi do vstopov v nasvedrane smeri.
Evo, to je to, včasih smo šli spomladi v Paklo, da se vplezamo, sedaj pa gremo jeseni na svedre, da se VPLEZAMO za 1. novembersko Paklo
Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|