|
AK Vertikala Forum alpinističnega kluba Vertikala
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 10 Jan 2011 08:25 Naslov sporočila: Mentorstvo kod Ferenca 2011 |
|
|
Začenja se oranje ledine pod naslovom Mentorstvo.
Za krst sva si v soboto 8.1. izbrala z Branko smer Kovač-Michler v Planjavi. Začneva kot se spodobi že pred 5 z Jermance, pa potem v spremljavi pršenja iz megle tavava po 2-20 cm 100% plundre po melišču pod Babami. Sunki vetra na 50/uro pripomorejo k vprašanju o smislu početja. Predlog dava na referendum, udeležba 100%, rezultat isto, smer odpade, greva po normalki na hrib. Ob zori sva na poti pod Z steno Planjave, par sto metrov dalje pa naju dohiti še pamet ob tacanju 20 cm plundre na malce trši podlagi. Obrneva, bogatejša za malce več kondicije. Lahko pa bi bilo še slabše. Npr. če ne bi probala pa bi se potem doma celo soboto grizla in fantazirala, češ, vreme v hribih je pa verjetno boljše kot v dolini...
Prosim, da gre iz društvenega denarja kakšen euro za mašo za letnemu času primerno vreme!
LP, Matjaž |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 24 Jan 2011 09:02 Naslov sporočila: Odprava zelenega zmaja |
|
|
Z Alešem sva ujela na limance koktejl pripravnikov & tečajnikov: Andreja, Anžeta, Branko, Jakata, Krištofa in Majo. Cilj: JZ grapa na Krajnsko Rinko (50st/35-40st (II), 160m). Razmere super povsod, cela grupa z odlično kondicijo, zato ni bilo potebno jemati pomirjeval. Nočni dostop po Žmavcarjih smo zabelili z desnim pristopom do bivaka, ki je nekoliko manj pohodniški kot normalni pristop po levi. Plezal smo za svojo dušo (nenavezani), 2m skokec na izstopu iz grapi pa tudi za tečajnika, ki sta bila prvič (?) v takem položaju ni predstavljal problema. Vem, da se to ne dela, ampak čredni nagon ima svoja načela!
LP, Matjaž |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 22 Feb 2011 11:27 Naslov sporočila: Ogrevanje motorja |
|
|
Živjo,
vrtnarjenje v Vipavi je že Jure omenil, tule bi samo še dejal, da je pravo ime prve smeri Kačja koža (jaz sem skozi omenjal "slino" in tako zavedel Jutreta) in pa to, da se splača vstopiti vanjo v mrazu - otrpli prsti so manj občutljivi na trne grmovja šipka, ki si upravičeno lasti marsikateri oprimek. Sicer pa se je Jure navkljub 1/3 vrtnarije (na 350 m smeri) kar najebal, da je prišel čez - vsa varovanja je lepo opravil z dobrimi zatiči, svaka mu čast (o kakršnihkoli starih varovalih seveda niti sledu)!
Ravno zaradi nekaterih čudnih grifov in detajlov, težjih od uradno IV- (*), je vsaj meni lažje deloval Steber Gradiške ture (detaljček V-), ki ima super skalo pa svedrov, da ti kompletov zmanjka.
Kar gre gor mora iti tudi dol, zato sem šel popoldne še na vajo GRS v podzemno jamo Bastažovica pri Sežani. Tu sta bila abzajla ca. 40 m dol, potem pa žimarjenje nazaj gor. Glede na musklfibr po žimarjenju bo za premisliti, ali ne bi bilo bolje natrenirati 15c+ in potem splezat tisti strop na frej do svobode...
* Imamo 2 vrsti pripravnikov: 1. se vsake 4 metra ozirajo nazaj in sprašujejo (če ne vidijo klina) kam se pleza naprej, 2. pa grejo direkt gor, čeprav je 2 m levo ali desno vsaj za 1/2 stopnje lažje. In jaz vedno nabašem ravno na 2. vrsto!
LP, Matjaž |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 28 Feb 2011 08:48 Naslov sporočila: Po dolgih letih... |
|
|
Tone je že podal poročilo, kako dejansko čutijo Sinji slap zaspaneti, tule je pa še jutranja kronika:
Z Branko sva zakurblala noge pri zadnji kmetiji (Ancelj) ob 5:30 in to kot 3. naveza. Pred nama je šla 1 naveza v Sinjiga, 1 pa v Teranovo. Včasih si bil ob taki uri močno osamljen, sedaj pa je nekatere srečala pamet, druge pa kos ledu... Če bo tak trend v prihodnje, bomo čez par let za ledne slapove pričeli dostop takoj po šihtu popoldne... Je pa še en bolj zvit predlog, namreč vstopiš ob 16:00, verjetno so do takrat že vsi na piru (oz. so že napihali...), pa še štenge so narejene.
Torej, po 6 letih, ko sem imel edini stik z ledom 2x letno (čiščenje ledu v hladilni skrinji pod budnim ženinim očesom), sem junaško začel s plezarijo, dokler mi sredi 1.R (najtežje mesto v slapu, še posebno na moji skrajno D varianti) ni padla tema na oči. Sestopim 2 m dol, dam dol čelado in kapo (glej, zopet je dan!), pa nazaj čelado, pa nekako zlezem čez. Evo, sem že uplezam! Naprej je vedno lepše, se pa moram tu opravičiti vsaj 5 državljanom, ki sem jih spotoma zbombardiral.
Poleg Tončka sva tudi midva z Branko poskrbela za opremljenost smeri. Nekje v vstopnem rušju bo pomlad dočakal štoflc za vijak in pa ena matičarka.
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jaka
Pridružen/-a: 08.10. 2010, 08:42 Prispevkov: 24
|
Objavljeno: 28 Feb 2011 15:24 Naslov sporočila: Re: Po dolgih letih... |
|
|
ferenc je napisal/a: |
Včasih si bil ob taki uri močno osamljen, sedaj pa je nekatere srečala pamet, druge pa kos ledu... |
Ferenc, zato pa smo vpisali tečaj - da pametni nam butastim poveste, kako se pleza. _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
klemen-k Administrator foruma
Pridružen/-a: 22.12. 2006, 00:46 Prispevkov: 347
|
Objavljeno: 28 Feb 2011 20:39 Naslov sporočila: |
|
|
Al pa se en zvit predlog: zadnjic sva vstopila v Sinjega v megli in srecala eno navezo, v soboto pa sva v totalnem soncu uzivala absolutno samoto v dolini Bale, dva tedna prej na Krstenici enako... Zadnje case dozivljam trend da v hribih nikogar ne srecam... Dejansko se je izbor smeri ocitno zelo skrcil... Imas nekaj tur kjer je zagotovljen filing nakupovalnih centrov (Recimo nekaj tednov nazaj pod Pecolom), v vecini hribov pa vlada vedno vecja samota... Zanimivo. _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 01 Mar 2011 09:42 Naslov sporočila: Re: Po dolgih letih... |
|
|
jaka je napisal/a: |
ferenc je napisal/a: |
Včasih si bil ob taki uri močno osamljen, sedaj pa je nekatere srečala pamet, druge pa kos ledu... |
Ferenc, zato pa smo vpisali tečaj - da pametni nam butastim poveste, kako se pleza. |
Živjo,
dragi soplezalci, prosim da moja nakladanja vzamete dobrohotno - navkljub malce čudnemu in samosvojemu načinu pisanja ne mislim nikogar dajati v nič.
V svoji četrt stoletja dolgi "karieri" alpinizma bi lahko marsikatero povedal na svoj račun (izpulil se mi je štant in s soplezalcem sva šla ...., GRS me je iskala ..., mama je doma že prižigala svečo..., drugi dan ali pa žez 10 dni sem šel k dohtarju... - to ni 1 film, ampak cela serija kot Simpsonovi!). Če bi še kaj povedal, kar razen soplezalcev noben ne ve, potem bi me šele imeli v zobeh!
Ampak, dejstvo je, da se opravlja samo tiste, ki kaj doživijo (in s kančkom sreče tudi preživijo) - ostali nimajo tematike, pa tudi z "alpinizmom" zaklučijo po vajeniški dobi.
Torej, upam da bomo kaj zlezel skupaj, pa čeprav se me drži sloves (prilepili so mi ga "teoretiki"), da se večkrat zaplezam. Jebi ga, do sedaj sem samo 1x v Julijcih in 1x nad Chamom priznal tak poraz, ostalo sem prišel čez (verjetno bolj pravilno kot pa sama skica!)
Pa še malo pametovanja: kot je že Klemen omenil, je problem z "modnimi" smermi. V ledu to pomeni, da je obilo bombardiranja, v skali pa tega ni toliko, saj so take smeri ravno zaradi prometa očiščene šodra. Zato se gre v led po možnosti kot prva naveza (Tone, porkamadona, a lahko pri teh letih še vedno spiš kot dojenček, mene bližina Abrahama že ob 3 ponoč ven vleče...). Poleti pa izbira primernih in predvsem neopremljenih smeri ponuja skoraj neskončno izbiro samote. Ne verjamete? Mene se dršte...
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 11 Apr 2011 07:58 Naslov sporočila: Hura, konec zime... |
|
|
... gremo v skalo, pa čeprav se s Klemnom treseva na vstopu kot pes na kuzli. Jaz sem vsaj na vstopu imel malce več sreče kot Klemen, nič mi ni ostalo v roki, pač pa sem celo malo pustil na skali - rdeče spomladanske markacije, katerih bo z vsako preplezano smerjo manj. Hitro ponavljat smer, preden jih dež spere!
Na ferajnu sem se širokoustil z načrtovanimi 4 smermi. Klemen se je javil kot prva rezerva, od drugih pa ne duha ne sluha. Torej, zaradi časovnega planiranja že doma zmanjšam plan na 3 smeri. Klemen ima v načrtu 2 smeri, na koncu pa se zadovoljiva z 1. Izgovorov cel kup, toliko, da je čudno, da sva sploh kaj zlezla! Ampak sva oba zadovoljna z doseženim, ob pol štirih pa že v Ljubljani.
Smer pa na trenutke kar zagonetna. Ko ne veš kam bi šel, ko je 10 m levo ali desno isti šmorn, ko po 3R skice prelezaš 3,5 60 m R in končaš "in the middle of nowhere", pa je treba še 1,5R III do izstopnih pobočij in tik pod vrhom naletiš na 1. klin v smeri (kera budala ga je tu pustil, spodaj bi očem lepše sedel), veš da si nekako uplezan. Preplezati V-/IV,III, 200m 100% neopremljene in na trenutke krrrušljive smeri je dobra uvertura.
In plani. Prihaja 1. maj, praznik alpinističnega dela. Tisti, ki se sprašujete, ali obstaja alpinizem tudi izven Paklenice, me lahko kontaktirate. Bomo plezal CEL DAN.
No, mogoče si bomo izmislili tudi kakšen izgovor. NEEEEEE!
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 03 Maj 2011 08:07 Naslov sporočila: V čast ... |
|
|
... 1. maju sva se z Branko odločila, da bova spoznala pečine na sončni strani alp. Torej, Vipavska dolina, natančneje Čaven. Pri kolegu, ki je smer malega Miha splezal kot prvi, se pozanimam za dostop. 40 minut, pravi, ker pa vem, da je gorski tekač in domorodec, z Branko lomastiva po gozdu skoraj eno uro, dokler se ne naveličava partizanstva in ponovno uporabiva mobi. Navodila so jasna, nazaj skoraj do avta. Steno oz. razgled nanjo sva zgrešila za ca. 50 m (prva jasa je bila obkrožena z drevesi in sem zato suvereno vlekel prečko po gozdu...) in si tako podaljšala dostop iz 20 minut (od parkinga na makadamu, od asfalta pa je 40 minut) na 2 uri in 15 minut.
Sama smer pa ponudi v prvem raztežaju detalj, ki je precej nad V-. Vsaj tam, kjer sem rinil čez, ker pa so bili 3 klini, verjetni nisem ravno vlekel prvenstvene. Ostalo je bolj humano, skala je tudi povečini OK (verjetno se kar pleza in je zato smer nekoliko očiščena), nadležne trave v sami smeri ni (če odštejemo 2 velika pašnika v vrhnem delu), možnost uporabe metuljev in zatičev je neomejena, skratka, V-/III, 190 m je pod streho.
http://www.plezanje.net/climbing/db/showRoute.asp?route=7557
Voljo do plezanja sosednje smeri pa je pomalical dopoldanski dostop.
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 09 Maj 2011 08:15 Naslov sporočila: Uf, kakšen raztežaj... |
|
|
... bi rekel, če bi gledal samo oceno poleg naslova smeri. Govora bo o Češnovar-Srakar v Koglu, kamor sva za nedeljski živ-žav skočila z Juretom B. Ko sem smer plezal ca. 20 let nazaj se mi je v spomin utisnila kot nekoliko lažja od Kranjske variante iste smeri, ki se diči s V+. No, takrat so bili klini v originalu rjavi, danes pa so konkretneje zarjaveli.
In zmeda glede ocen: v nazivu smeri je V/IV; prečka v levo je po skici V-VI, A1; na plezanje.net pa je 5a --> torej bom kar pisal VI-, pa še ščepec AO za začimbo, ker kolikor mi deluje še siva zmes v glavi, je raztežaj vsaj tako težak kot izstop iz Zupana (pa 2x daljši), da neoplezane psihe raje ne omenjamo!
V omenjenem raztežaju sva pustila 2 klina, Juretu pa je še ena gurtna od sistema dol padla. Je rekel, da je bilo tako težko, da je gurtno dal kar v žep, potem pa ... Bomo prosili Jureta, da nam pripravi predavanje o takih tehnikah.
Na sestopu nama je dež pral čevlje in obleko, tako da se ne bo treba ubadati s čiščenjem. Sedaj smo pa res govedarsko uplezan in prihaja na vrsto skladno z vremenom BIK VOL klajmbing.
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jure 2
Pridružen/-a: 14.06. 2006, 11:19 Prispevkov: 165 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: 09 Maj 2011 16:45 Naslov sporočila: |
|
|
Tehnika čist preprosta. Polno robe za pasom, praznina pod nogami, odprt žep in 30 cm dolga zanka gre kot za šalo noter. Samo potem je ne smeš pozabit pospravit oz. zapret žepa. Klini bodo pa še prav prišli, ko bom velik. _________________ Počasi se zelo zelo daleč pride.
http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 23 Maj 2011 07:42 Naslov sporočila: Predpogoj za ... |
|
|
... razvoj hribovske AVANTURE je želja, da se gre plezat v "neznano". Tokrat je ta vloga bila namenjena Mrzli gori. Jaz sem bil samo enkrat pozimi v njenem naročju in preplezal smer brez da bi stal na njenem vrhu. Branka pa je prvič ozrla lepote Okrešlja. Izbor je logičen, najdaljša Majska smer, V-/IV+, II, 500 m, bo ravno pravšnja. Je ena izmed redkih smeri, obrnjenih na jug in z ustrezno višino, katera je običajno cokla za pristop do naziva alpinist (5 vzponov visokih vsaj 500 m).
Kot se spodobi, vstopiva firkeljc pred sedmo uro. Fotka smeri se nama zdi malce preveč v desno in tudi nadaljevanje izgleda neznano, zato se lagodno odločiva, da začneva pri macesnu in se tako izogneva zabijanju klinov na vstopu. Začetek je fin, potem pa zajeda, ki se razcepi. Seveda grem prvo poskusiti v levo, zabijem klin in potem spoznam, da so višje šalce le malce preveč naložene – in tako zopet ostane en klin v steni. Desno naravnost navzgor se nato izkaže za užitek, samo pajkovo mrežo moram pretrgat in potem iz ušesa zbezat pajka. Ko hočem drugi raztežaj prečiti poševno desno v smeri, ki je nakazana na fotki, mi pot zastavi sonce. Za en mišji k… gleda izza stene naravnost meni v oči in ker nimam očal za švasat, je na vrsti plan B – prečka v levo. Višje pride na vrsto plačilo – 1,5 R deloma po rušju in razmajanih skalah do razu, kjer postane nadaljevanje logično in po večinoma solidni skali. Po 10 R sva "kao na vrhu smeri". Natančneje, sva nikjer. Doma sem naivno mislil, da bo samo malo šodra do vrha in markacije v dolino, tu pa najprej optimistično narediva dolgo izpostavljeno prečko nad levim pobočjem Centralne grape, nato preplezava vsak po svoje še en stolp, pogled v prihodnost pa nama popije še tisto male volje, kar je do tu ni vzela vročina J stene. Ni kaj, na drugo stran Centralne grape bo treba, kjer se po grebenčku vije pot. Torej, najprej rikverc po snegu v dno grape (po regelcih bi lahko rekel, da je to že kombinirana tura), pa po drugi strani po šodru do poti. 150 m nad "izstopom" smeri in dobro uro kasneje prisopihava na vrh Mrzle gore. Vrh ima resnično fantastičen razgled, vendar naju bližajoča se nevihta potisne naprej v smeri sestopa. Pot navzdol je ena najlepših, kar sem jih hodil. Blazno zanimiva in KOMPAKTNA skala, tudi izpostavljenost je kot se šika. Vendar … grmenje je vse bolj grozeče in ko je med flešom in rompompomom manj kot 3 sekunde, se takoj priveževa na razmeroma varnem mestu na klin planinske poti. Zavzameva pozicijo "gnilo jajce" in naslednje pol ure ali več (zakaj takrat, ko skače kuzla v rit, noben ne gleda na uro al pa fotka ???) poslušava hevi metal in pod stalnim padanjem sodre testirava: jaz goretex, Branka pa prvo polovico časa polar, potem pa, ker je le malce preveč "sveže", še folijo. Sodre se nabere vsaj za ene 5 cm, poslovilna porcija na koncu pa je že blizu premera 1 cm in se kar pošteno čuti na ramenih. Še dobro, da ni sneg - sodra se odkotali na poličke, sneg pa zafrajha vse oprimke. Grmenje se pomakne proti V, midva pa štrik okoli klina in abzajl dol. 35 m nižje hočeva še en abzajl, pa se z drugega klina štrik noče premakniti, zato Branka prešalta v nožni pogon, zleze dol in potem nadaljujeva peš – nevihta naju je na srečo ujela ravno na koncu težkega sestopa in do avta ni večjih preprek. Še malce užitkarske turne smuke s čevlji pod Savinjskim sedlom. Gibanje naju zopet segreje, prsti se že drugič danes odnohtajo (prvič sva bila deležna tega žegna v snegu Centralne grape), Branka pa strokovno ugotovi, zakaj se najin hrib imenuje Mrzla gora. Moje mišice pa vse bolj trde – verjetno je to posledica včerajšnje krvodajalske akcije. Profiji si dan pred kraljevsko etapo dajo transfuzijo, jaz pa zabarantam pol litra krvi za 3 sendviče in jogurt.
Evo, to je to, zaplate sodre naju spremljajo skoraj do avta, kjer se mi Branka zahvali, da sem cel dan nosil štrik! Aja, zato me vse boli. Ni problem krvni minus, senilnost mi je prinesla 70 m štrik iz marinade v sodri naravnost v ruzak.
Na tej turi sva imela čisto vse, kar ti lahko ponudi alpinizem (vstopno bluzenje v strmi skali, rušje, nato večinoma solidna skala in dober tempo do vrha, iskanje prehodov iz stene v skali, šodru in snegu, močna nevihta s strelami in sodro na sestopu … in niti enega klina v smeri). In ker velja rek: "Svakog dana u svakom pogledu sve više i više napredujem", se že veselim naslednje ture.
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 24 Jun 2011 08:19 Naslov sporočila: Uplezan in ... |
|
|
... rahlo namuskelfibran od včeraj štartam z Branko še v temi proti Logarski, kjer naju pričaka nenapovedana PLOHA. S kančkom optimizma zavijeva proti Klemenči peči, kjer lahko uživava v panorami samo ob vklopljenih brisalcih. Ja, ni kaj, gremo nazaj domov spat. Pa se na poti proti Črnivcu naredi šajba, zato žmigovc desno in na Jermanco pa v prvo smer, ki je na dosegu - Kratkohlača. Smer je kar OK, tako da dan ni propadel, pa še suha sva prišla 236 m do parkiranega avta. Kaj je bilo potem na parkingu, bo Branka povedala na kakšnem pikniku, tu naj le zaupam, da je ona nosila cel dan štrik in je tako izenačila rezultat v tekmovanju za "Zjebane sklepe".
LP, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 14 Jul 2011 07:31 Naslov sporočila: Daje se na znanje, ... |
|
|
... da bi šel to soboto, 16.7., malce plezat, zato je na voljo 1 ali 2 mesti v navezi. Edina omejitev je, da bi želel biti nazaj v LJ okoli 15-16 ure. Se pravi, da bi mogoče malce pretiravali z jutranjim odhodom in ne pretiravali z dolžino smeri. Interesenti kar korajžno na 031 464 305, Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ferenc
Pridružen/-a: 04.01. 2011, 13:07 Prispevkov: 83
|
Objavljeno: 18 Jul 2011 08:36 Naslov sporočila: 2x |
|
|
sem pisal kaj sem plezal v družbi z Anžetom in Dragotom ta vikend, pa mi je obakrat okence "Predogled" vse skupaj fuknilo u 3 pizde !!!
Podrobnosti sledijo ustno ob pivu ...
Matjaž _________________ http://www.vertikala.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|